Search This Blog

Bidak di Papan Catur Dunia - Rupanya Begitu

Written on 5:39 AM by WhoSign


salam ukhwah dan salam perjuangan buat semua pelawat dan pembaca blog ini.

sorry lama xde post baru. kekangan waktu dengan komitmen dan assignment yang semakin menimbun, xsempat nak mencoret2 kat sini..

ni pun just singgah sekejap buat review sikit..

anda minat sejarah?
anda kisah tentang apa yang berlaku di sekeliling anda?
pernahkah anda terfikir, apa yang telah berlaku dalam lipatan sejarah, mungkinkah satu kebetulan atau satu perancangan yang cukup rapi oleh pihak2 tertentu?

mungkin anda kurang minat sejarah. mungkin anda tak pernah terfikir apa yang telah ana katakan tadi. tapi, sebenarnya.. some of event in our history have been plot, komplot, and lot2 yang sebagainya..

pernah dengar buku bidak-bidak di papan catur iblis? tu versi melayu. yang original book, nama dia pawn in the game by guy car.

buku ni tak lah interesting sangat jika anda tengok ketebalannya. tapi, sekiranya anda mula membacanya atau mendengar daripada rakan anda segala apa yang terkandung di dalamnya, ana rasa anda pasti nak lagi dan lagi untuk tahu apa yang berlaku selanjutnya.

antara yang perlu anda tahu-

perang dunia pertama, kedua, dan ketiga telah dirancang lama oleh pihak2 tertentu sebelum ia berlaku. perang dunia ketiga akan berlaku dengan jayanya mengikut yang dirancang sekiranya komplot2 mereka dibiarkan.

siapakah yang memegang kuasa dunia? amerika? british? rusia? jepun? tidak! tidak sama sekali! sesungguhnya terdapat suatu pakatan besar, tersusun rapi, yang menjalankan bidak-bidak ini.

jangan terkejut bila anda sedar di sebalik dalang ada lagi dalang dan ada lagi dalang dan ada lagi dalang punya berapa banyak dalang di sebalik peristiwa2 yang berlaku. akhirnya, lucifer. siapakah dia?

mengapa dunia ini tidak pernah aman? mengapa berlaku peperangan yang tidak henti2?

buku bidak-bidak di papan catur ini mengupas kejadian2 yang telah berlaku berdasarkan kajian yang telah dijalankan dengan penuh teliti dan dalam jangka masa yang lama.

versi bahasa inggeris boleh dapatkan daripada ana dalam soft copy. versi bahasa melayu ana ada dalam bentuk hard copy jer. sekiranya anda berminat, cuba la dapatkan dan baca.

jika anda baca dan tak faham, itu normal.. enjoy reading!


______________________________________

“Mengapa membandingkan dengan yang lebih buruk sedangkan yang lebih baik itu yang patut kita contohi”

If you enjoyed this post Subscribe to our feed

1 Comment

  1. Anonymous |

    assalamualaikum.
    akh, ana dah lama cari buku ni. macam mana nak dapatkan buku ni?
    kalau boleh ana nak dua2 versi.

     

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers